Tuesday, January 27, 2009

من انا؟

معك لا اعلم من انا ؛اتبدل فى نفس اللحظة من حال الى نقيضه
قادر انت انت تجعلنى الفصول الاربعة فى ان واحد
تستمتع بعذاباتى فى الحيرة من امرى؛يزعجنى التغيير
فانا امرءاة الهدوءتجعلنى انت فى لحظةبركان ثائر
انا امرءاة العقل الذى تذهبه انت بكلمة
لا اعلم احيانا اكون موجة هادئة وكثيرا كثيرا هادرة
اكون نسمة لطيفة وفى معظم الاحيان اعصار مدمر
لا تعلم عنى انى اكره التغيير لكنى معك اشتاق الى الجنون
انا امرءاة الرتابة اشتاق الى الاستثناءفى المشاعر
اربكت عالمى منذ دخلته ليزداد جنونا يوما بعد يوم
الهث لاجارى نفسى المتقلبة الاحوال بسببك
انظر للماضى لالرانى فلا اتعرف على نفسى
معك اصبحت لا اعلم من انا فترفق بى
قد زاد جنونى حتى اوشكت على هجرك
والموت دونك فى استسلام

9 comments:

شيماء جمال(شيمو القمر) said...

واااااااااااااااااو
أول تعليق لشيمو القمر

هذا هو الحب عزيزتى يجعلنا إناسا آخرون
يجعلنا مليئين بالجنون
يجعلنا كطير يلهث ويجرى فى كل مكان ليعلن للناس أننى هنا أننى أحب
عيشى هذه المشاعر الجميلة الجنونية
أعلمى جدا حبيبتى أن لو افتقدتى هذا الاحساس ستندمين كثيرا
عيشيها بكل ما فيها
تحياتى
على فكرة مدونتك حلوة قوى
مودتى
شيمو القمر

طبيب فقد الامل said...

حينما قرأت لكى (رائحة الذكرى) وجدتنى اقول فى داخلى الله... والان وأنا اقراء (من أنا) لم أجد كلمات تعبر عن سمو المشاعر وطيف الحب الذى قرأتة بين سطورك أجمل مما علقت بة صاحبة مدونة أعترافات قلب.. واقدم لكى النصح سيدتى فلتحى مع الحب وليحيا معكى من احببتى.

دمتى بكل الخير

طبيب فقد الامل said...

قرأت الان فقط تعليقك على بوست القطار الذى كتبتة من فترة وكنتى أنتى الوحيدة التى علقت علية
أما بالنسبة لسؤالك الذى تركتية
فلن اجيب علية لان صاحبة القطار تعرف الاجابة
لكى الشكر

Mustafa Şenalp said...

çok güzel site. :)

Mustafa Şenalp said...

çok güzel site. :)

Unknown said...

حلو بيخليكي تغيري تعملي نيو رلوك لروحك كل شوية ههههههههههه بهزر طبعا ربنا يكون في عونك الي زي ده بيتعب قوي بجد الكلام ده عجبني طبعا
مودتي

جسر الى الحياة said...

اعترافات قلب
تسلمى يا شيمو يا قمر ... هنعمل ايه لا بنقدر نعيش من غير الحب ولا بنستحمل عذاباته
دمتى بخير محبتى

جسر الى الحياة said...

طبيب فقد الامل

اخجلتم تواضعنا والله مدونتك كمان لطيفة ربنا يسعدك

دمت بخير مودتى

جسر الى الحياة said...

كده يا هيما اهون عليك كل يوم بحال كده هاروح المرستان دا انا لسه قايلة فى البوست مبحبش التغيير بيوترنى ويشتتنى بس يالا هاعمل ايه نصيبى فى الحياة اتروش كده

دمت بخير محبتى